Åskvädret på natten

2013



Första natten här i schweiz va ett helvete! Vaknade runt 2 på natten av att det blixtra och dundra. Det va inga vanliga små blixtrar, de va enorma och ljusstarka. Och dundret var så högt så man fick ont i öronen.! Hahah, påminnde mig om nån skräckfilm.. I det rummet vi sover har fönster på "ovanliga" ställen.. Ett uppe i taket ovanför sängen och ett neråtvinklat direkt emot sängen.. Sen var det ju fler förster som satt normalt och så.. 
Är själv rätt rädd för åska, vet inte riktigt varför eftersom jag vet att jag är trygg inomhus. 
Det kändes som om åskan blev värre och värre hela tiden så jag sprang tvärs över rummet och satte mig i trappan helt skakig och livrädd. Det kändes ju lite bättre ändå och sitta där eftersom jag inte hade något fönster mitt framför mig precis, hade ett lite längre ner i trappan men det var inte vinklat direkt emot mig. 
Där satt jag i trappan tills jag vart kissnödig.. Gick ner förbi fönstret medan jag halvblundade. Försökte gå så snabbt som möjligt men inte springandes eftersom jag då skulle väckt dom andra....om dom ens sov.... Kom in på toan och märkte att det hade ett fönster också.. Fan tänkte jag. Fick skynda mig. precis när jag tvättat händerna så kom det en blixt med dundret direkt efter sig. Sprang hela vägen tillbaka till trappan blixtsnabbt.. Herrejösses! Där satt jag i trappan typ en halvtimme till. Livrädd. Tillslut hörde jag att åskan började lungna ner sig lite grann...,, och lite till..,, och lite till.. Vågade då gå upp för trappan in i rummet och rycka ifrån mig telefonen. Huuh! Tänkte ta datorn men den låg vid sängen under ett fönster så jag vågade inte ta mig dit. Hah. Där i trappan satt jag med telefonen ett tag, vet inte hur länge men kollade fb, instagra, läste bloggar och sånt för att få mig på andra tankar. Tillslut var väl åskan nästan borta. Det blixtrade fortfarande lite då och då men dundret var väldigt långt bort. Då gick jag faktiskt in i rummet och satte mig i soffan, tryckte in hörlurarna i öronen och lyssnade på lite musik. Blev trött av musiken efter ett tag och gick till sängen och la mig ner och försökte sova... 
 
Just nu gör jag typ ingenting. Sitter i soffan, softar, chattar med folk, Har det bra. :)
Fönstret som lutar direkt emot sängen
 
Någon bra bild på fönstret i taket fick jag inte riktigt. Men ajja.. :)
Puss :*








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?